Pomysły na imprezę firmową/integracyjną

Trzeba przyznać, że jedną z ważniejszych i najbardziej skutecznych metod integracji pracowników i klientów jest organizacja eventów. Zdecydowanie w Polsce największą popularnością cieszą się świąteczne imprezy firmowe, inną okazją do nieformalnego spotkania pracowników jest karnawał lub konferencja, której towarzyszy kolacja połączona z „after party”. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego jak przygotować ciekawą imprezę firmową, przeczytaj koniecznie!


Zacznijmy od tego, że niestety, ale coraz częściej spotykamy się z opinią, iż imprezy firmowe to wątpliwej przyjemności zdarzenie wpisane w scenariusz naszych obowiązków pracy i zobowiązań wobec firmy. W związku z tym od dłuższego czasu popularnością cieszą się tematyczne imprezy firmowe, które wnoszą więcej atrakcji dla jej uczestników. Poza tym firmy eventowe prześcigają się w coraz bardziej nowatorskich pomysłach, by zabawić i przede wszystkim pozytywnie zaskoczyć swojego klienta. Przede wszystkim, aby impreza przebiegła bez zastrzeżeń, firmy eventowe współpracują z zaufanymi i sprawdzonymi podwykonawcami na polu muzycznym, cateringowym, obsługi technicznej itp. Musisz wiedzieć, że gwarantuje to wysoki poziom realizacji wieczoru, wszelkich jego atrakcji, a także zadowolenie samych uczestników. Zdecydowanie największym sukcesem jest przecież zdobycie zaufania klienta. Musisz być świadom tego, że organizacja eventu nawet małej skali niesie za sobą sporą dawkę stresu. Dlatego nic dziwnego, że oddanie całej artystycznej otoczki wydarzenia, zaufanemu pomysłodawcy i wykonawcy zapewnia obu stronom wieloletnią współpracę przy ogólnym zadowoleniu.


Generalnie jednak, aby ograniczyć koszty związane z organizacją korporacyjnej imprezy, dość powszechna jest realizacja eventu przez dział marketingu firmy, pomijając agencje eventowe. Zwykle pracownik firmy sam poszukuje podwykonawców, czyli w pewnym sensie przemienia się w agencją eventową…. tylko bez doświadczenia. Jednak niestety skutek takiej oszczędności bywa różny i często owocuje ogólnym rozczarowaniem. Rzecz jasna, w dzisiejszej dobie Internetu nie jest problemem znalezienie jakiegokolwiek zespołu muzycznego, nagłośnienia czy firmy cateringowej.


Jeżeli chodzi o poszukiwanie zespołu muzycznego – najważniejszego elementu imprezy – często wybieramy wykonawców, którzy przedstawiają nam swoje możliwości jedynie poprzez nagranie demonstarcyjne. I tutaj właśnie zaczynają się przysłowiowe schody. Jednak w najmniej odpowiednim momencie – podczas występu – okazuje się, że jakość wykonania znacznie odbiega od precyzyjnie przygotowanej oferty muzyków. Poza tym częstokroć także obraz, który sobą reprezentują, nie spełnia poziomu jaki widzieliśmy na zdjęciach zamieszczonych w dostępnej nam ofercie zespołu.